Innovationer inom marknadsföring

Det pågår en ständig utveckling inom marknadsföring. Som företagare vill du naturligtvis nå dina kunder så pricksäkert som möjligt, både för att vara relevant och för att göra många försäljningar.

Pricksäker marknadsföring

Det kommer ständigt ut nya innovationer inom marknadsföring. Den viktigaste innovationen för dig som företagare är skräddarsydd och individualiserad marknadsföring. Istället för att du skapar en kampanj som riktar sig till alla, så skapar du en kampanj eller ett nyhetsbrev som fungerar för en särskild kundgrupp som bor i ett specifikt område. Om du säljer bilsaker, skor, kläder eller liknande produkter kommer dina kunder i Stockholm och Umeå att vara intresserade av samma produkt, men vid olika tillfällen. Delar av ditt sortiment passar troligtvis också bättre till en viss målgrupp och då är det smartare att du bara riktar dig till dem. Ett effektivt sätt att nå dina kunder är genom SMS-kampanjer. Som företagare vill du också använda avancerade verktyg på ett enkelt sätt. Hos Rule får du hjälp med att skapa SMS-kampanjer och smarta nyhetsbrev utifrån de senaste innovationerna. Gå in på rule.com för bästa marknadsföringen i Stockholm och se lönsamheten öka.

Effektiv marknadsföring

Oavsett vilken marknadsföringsmetod du använder är det viktigaste inte kvantiteten utan kvaliteten. Du ska skicka nyhetsbrev och SMS som är intressanta för adressaten. När dina kunder får ett nyhetsbrev från dig i sin mejlkorg ska de vilja öppna och läsa ditt nyhetsbrev. Med Rules verktygslåda får du hjälp att skriva både nyhetsbrev och skapa SMS-kampanjer som riktar sig specifikt till olika kunder, baserat på boendeort, ålder, yrke och köp vanor. Eller vilka parametrar som du väljer att utgå ifrån. Det är klokare att skicka ut ett SMS eller nyhetsbrev en gång i månaden med ett riktigt bra erbjudande, än att bombardera kunderna med allmänna erbjudanden en gång i veckan. Då finns en risk att de avregistrerar sig och att du mister en kund. Med smart marknadsföring får du snabbt resultat.